Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the so-widgets-bundle domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/avidanro/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Nu te mai ingrijora ! Rapportul este solutia ! Comunica Eficient ! – Avidan Training & Consulting

Uneori gandurile noastre sunt directionate catre ceea ce se intampla curent, dar in mare parte a timpului, noi ne gandim la altceva. Alege sa faci diferenta intre ingrijorarea pentru ce se intampla acum si teama pentru ce se va intampla in viitor, care este o teama psihologica. Chiar daca intr-o
situatie care este foarte reala si se intampla in jurul tau, adevarul este ca nu se intampla chiar ACUM, or in imediata apropiere, cele mai multe se intampla in mintea noastra. Te ingrijorezi de rudele tale, de personae straine, iti imaginezi ca lucrurile se vor inrautati, te gandesti la toate
acestea pentru ca nu poti face nimic fiind departe de familia ta, de rudele tale.

Mintea ta se concentreaza pe ceva pe care tu nu poti controla si uite as ate vei simti temator si coplesit. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa constientizezi ca si teama si ingrijorarea nu te vor ajuta in prezent, ci te vor pune intr-o stare emotionala negativa. Propune-ti sa alegi sa nu iti petreci timpul si
energia ingrijorandu-te. Este tentant, dar decide sa nu o faci. Odata ce ai luat aceasta decizie foloseste orice strategie prin care sa iti recapeti controlul asupra gandurilor si emotiilor.
Gandurile creaza emotii si asta poate fi greu de acceptat de cei mai multi dintre noi. Orice tip de scenariu este o oportunitate uriasa de ati dezvolta abilitatea de a observa ceea ce gandesti si sa preiei controlul emotiilor tale. Hai sa luam ca exemplu, un tren care prinde viteza, capata impuls.
Odata ce ai un gand emotional, nu il poti opri si sa ii schimbi directia doar printr-un simplu semn. Daca ai putea atunci trenul ar deraia, nu iti poti spune simplu nu te mai gandi asa sau opreste te sa mai gandesti asa. Este imposibil. Sau, prea cunoscutul exemplu “Nu te gandi la un elefant roz !” Ce iti vine in minte acum ? “Un elefant roz !” La fel se intampla si cu gandurile cand te ingrijoreaza. Nu iti poti spune sa nu te ingrijorezi. Nu poti opri sa nu te mai gandesti, dar poti schimba directia gandurilor. Tot ceea ce trebuie sa faci sa practice obervarea gandurilor. Asa cum am mai exprimat mai sus, gandurile sunt asemenea unor trenuri care vin intr-o gara. Uneori se misca repede, alteori mai incet, pot trece repede prin gara, nici macar nu se opresc acolo si alte dati te lasi dus de ele. Uneori sunt trenuri negative si uneori sunt trenuri positive, care plac si mintii noastre, care este ca o gara. Solutia de a minimiza ingrijorarea este de a fi mai atent carui tren ii dai voie. Nu trebuie sa permiti oricarui tren care trece prin gara sa-l lasi sa treaca, ci sa-l opresti inainte. Cu cat vei practica mai des cu atat vei preveni sosirea acelorasi trenuri-ganduri in viata ta. Cum sa faci sa eviti conflictele in situatii de stress ? Este evident ca atunci cand te afli intr-o stare de stress, conflictele cresc cu peroanale la care tii. Cel mai bine ar fi sa fi conectat cu
acele personae si sa devina un spatiu sigur. Nu se intampla asa. Iti canalizezi tot stresul, toata furia, acea anxietate catre ei. Important este sa te observe cand devii iritat si cand te exprimi pentru ca realitatea este ca nu te afli intr-o perioada buna. Spune-I ca esti intr-o perioada
stresanta sis a fi lasat in pace. Daca si cealalta persoana va intelege si va veti oferi un spatiu reciproc. Poti alege sa discuti cu cealalta persoana despre ce simti, cum simti si te va ajuta sa construiesti o legatura mai profunda. Trebuie sa fim constienti de emotiile noastre si sa le observam fara a le trasfera de la unul la celalalt. Cand suntem capabili sa recunoastem aceste trairi, cel mai cunoscuta metoda de a te linitii, este sa iti pui man ape inima si sa te concentrezi pe bataile inimii si asupra respiratiei pentru aproximativ 2 minute si ascultandu-ti respiratia. Alte tehnici des folosite sunt exercitiile fizice, care sunt partea vitala a sanatatii cardiovasculare si psihologice. De exemplu poti incepe cu 1000 de pasi zilnic si continua sa cresti distanta cu 5000
de pasi, 10.000 de pasi si tot asa. Poti alege sa practice Yoga, poti alege sa faci gimnastica. Orice miscare iti propui sa faci trece-o in agenda, in planificatorul zilnic si tine-te de program. Empatia este abilitatea de a prelua cu precizie emoțiile altor oameni și de a intelege ce se intampla cu
adevarat. Chip Conley, defineste emaptia ca pe o ecuatie, o suma dintre COMPASIUNE (pentru sine) + A FI PREZENT (pentru ceilalti)”. Capacitatea de a relationa cu cei din jur poate sa ajute la imbunatatirea urmatoarelor aspecte din viata de zi cu zi: puterea de influenta, comunicarea,
managementul conflictului, leadershipul, construirea legaturilor intre oameni, colaborare si cooperare, abilitatile de echipa. Practic putem afirma ca este necesar sa construim si sa mentinem rapport cu ceilalti din jurul nostru, cat mai des posibil, pentru ca numai de noi va depinde de cum
se simte celalalt atunci cand se intalneste cu noi.

Ce este rapport-ul ?

O primă definiţie a rapportului ar fi deci: capacitatea de a intra în sintonie cu interlocutorul, astfel încat să respectăm sistemul de credinţe şi valori şi să utilizăm o comunicare verbală şi non-verbală care să ne permită să fim înţeleşi. Imitarea (sau mai bine zis, oglindirea) poziţiei corpului interlocutorului, cu o tehnică potrivită, induce imediat o senzaţie de afinitate pe care persoana o percepe şi pe care nici ea însăşi nu ştie să o explice. Ceea ce este important de înţeles acum este că noi deja avem, instinctiv, capacitatea de a stabili un rapport şi de a ne modifica comportamentul în acest scop, fără a ne simţi, cu toate acestea, ipocriţi sau privaţi de individualitatea noastră.

Fară rapport nu există comunicare eficientă

Să mergem mai departe. Fară îndoială, v-aţi dat seama că în unele situaţii este mai uşor decât în
altele şi aceasta având în vedere propriile dumneavoastra experienţe: poate că v-aţi simţi în largul
dumneavoastra cu un preot şi nu cu un copil, poate că aţi şti cum să trataţi un general dar vă
simţiţi jenat când aveţi de-a face cu o fată.
Urmarea definiţiei "rapport"-ului este deci, capacitatea de a alege din gama de comportamente pe
care o avem la dispoziţie, pe acela care ne permite cel mai rapid să găsim o bază comună de
înţelegere. Consecinţa este urmatoarea: cu cât este mai mare flexibilitatea noastră (capacitatea de
a ne adapta comportamentul), cu atât este mai mare capacitatea noastră de a intra în "rapport" cu
interlocutorul. Ce trebuie sa faci ?

Regula # 1: Nu mai vorbi, asculta activ !

Nu puteți vorbi și asculta cu mai multe sarcini. Dacă vorbești, nu asculți. Această regulă se
aplică și vorbirii din interiorul capului tău. Dacă te gândești atent la ceea ce vrei să spui, nu
asculti ce se spune

Regula # 2: Creaza un spațiu fizic !

Creați un spațiu fizic. Concentrați-vă pe reacția și răspunsul la vorbitor. Creați, de asemenea, un
spațiu în mintea dvs. pentru ceea ce vorbitorul are de spus. Creați un spațiu între gândurile
voastre. Gândiți-vă la ascultare ca la o formă de meditație. Liniștește-ți mintea și concentrează-ți
atenția asupra ascultării.
Regula # 3: Respectați-vă hotărârile
Cât de des am exprimat cu pasiune o reacție intestinală doar pentru a ne întoarce și a regreta ceea
ce am spus după ce am auzit mai multe fapte? Permiteți o pauză atentă între reacție, un spațiu în
care să vă întrebați: „Am întreaga poveste?” Regula # 2: Creați un spațiu
Creați un spațiu fizic. Concentrați-vă pe reacția și răspunsul la vorbitor. Creați, de asemenea, un
spațiu în mintea dvs. pentru ceea ce vorbitorul are de spus. Creați un spațiu între gândurile

voastre. Gândiți-vă la ascultare ca la o formă de meditație. Liniștește-ți mintea și concentrează-ți
atenția asupra ascultării.

Regula # 4: Nu eticheta oamenii

Oamenii sunt unici. Avem tendința de a crea etichete precum Liberal, Dead Head, Wise Guy și
credem că știm ce este înăuntru. Dintr-o dată, credem că știm totul despre cineva, dar nu sunt
chiar toți la fel.

Regula # 5: Deschide-ți mintea

Deși este posibil să nu simțim în mod conștient nevoia de a avea dreptate, avem tendința de a
avea anumite idei despre realitate și de a ne simți neîntemeiați atunci când sunt amenințați. Din
când în când fără temei nu este un lucru rău. Fără ea nu putem deschide noi drumuri sau găsi un
punct comun; este în regulă să fii nesigur.

Regula # 6: Concentreaza-te !

Când cineva vorbește, concentrează-te. Dacă sunteți atent, probabil că veți da semne de
concentrare – cum ar fi contactul vizual – fără să vă gândiți deloc la asta. Mai jos sunt câteva
dintre modurile în care arătăm că ascultăm.
Mentine contactul vizual. În SUA, a nu face contact vizual are conotația cuiva care nu este de
încredere. Dar realizează, de asemenea, că contactul vizual constant în unele culturi este
considerat nepoliticos sau agresiv.
Oferiți indicii non-verbale. Nod, apleacă-te spre vorbitor, ia-ți atitudinea generală a cuiva care
este interesat.
Încurajați vorbitorul să continue. Mai ales la telefon, dacă nu auzi niciun răspuns, simți că nimeni
nu ascultă.
Nu fi un păcălitor verbal. Un infractor verbal este cel care întrerupe sau termină frazele
vorbitorului.
Puneți întrebări deschise. Întrebările deschise încurajează vorbitorul. Ele obțin un răspuns mai
detaliat decât întrebările închise. „Ce” și „De ce” sunt de obicei utile încep să deschidă întrebări.
Rezuma. Rezumarea este adesea utilă, mai ales dacă ați avut o neînțelegere, nu sunteți siguri de
așteptări sau tocmai ați ajuns la un acord. Asigurați-vă că toată lumea vine cu aceeași idee.

Regula # 7: Vizualizați

Vizualizarea este o tehnică care poate îmbunătăți ascultarea: o imagine valorează o mie de
cuvinte. O modalitate de a utiliza vizualizarea este de a vizualiza ceea ce vi se spune. Unii
oameni sunt mai vizuali decât alții. Dacă vizualizarea este mai mult o corvoadă decât un ajutor,
este posibil să nu fiți o persoană vizuală. Dar orice lucru nou necesită o anumită ajustare și ar
putea face câteva încercări înainte de a se simți natural.

Regula # 8: Amintiți-vă numele

Primul pas în amintirea numelor este de a decide că acestea sunt importante de reținut. Ascultați când vi se spune despre cineva înainte de prezentări. Repetați numele când sunteți introdus. Creați asociații pentru a vă aminti numele.

Regula # 9: Întrebare

Intrarea într-o situație de ascultare cu întrebări în minte vă va ajuta să vă amintiți și, adesea, să introduceți informațiile în cadrul cunoștințelor dvs. existente. Ascultați limbajul corpului și fiți rapid să clarificați ipotezele dacă nu sunteți sigur sau primiți un mesaj negativ.

Observa. Asculta. Cere.

Regula # 10: Fiți conștienți

Trebuie să fim conștienți de vorbitor, conștienți de indicii verbali și non-verbali și conștienți de
propriile noastre forțe și provocări de ascultare.
Regula bonus: Știți când să încălcați regulile
Dacă este greu să pornești o conversație și ceva lipsit de minte care implică o conexiune te poate
aduce împreună, mergi pentru ea!

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns